söndag 23 december 2012

Julefrid

I dag har sista inför julen fixtas, kaka till julaftons fika och skinkan griljerad. Lika stressigt som det kan vara att fixa det som ska göras inför julen lika mysigt är det. I år har jag haft Hanna med mig i köket, hon är en riktigt duktig medhjälpare och en hejare på att rulla köttbullar:-)

I dag har jag också tagit mig tiden att prioritera mig för en stund, det blev en härlig löptur på 6 km. Kroppen kändes bra och jag hade kunnat springa mycket längre men jag hade bestämt redan innan att det skulle bli en kortare runda men i snabbare tempo. Att kroppen kan må så bra av löpning, jag bli verkligen hög på endorfiner av att springa, nu längtar jag till vårens alla lopp.

På eftermiddagen fick vi besök av brorsan me familj,hmm det var två pepparkakor som kom och hälsade på. De har varit två veckor i Mexiko. Hanna och Lukas blev glada över att kusinen Carro va me för hon busar alltid med dem när hon kommer.

Nu i kväll får det bli uppesittarkväll med lite god mat och dryck, sen när barnen somnat så ska alla paket läggas under granen. De är två förväntansfulla barn som längtar efter morgondagen och tomtens besök.-)

GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar