lördag 29 december 2012

Förbaskade is

Jag tycker att det är jättemysigt med vinter och snö ute men då ska det vara mycket snö och inte slask som det har varit nu det senaste. Sen att det blev kallt igen och att skiten frös till is gjorde det inte bättre. Man har knappt kunna gå här omkring där vi bor då det varit riktigt glashalt. Varit livrädd att barnen ska trilla omkull, en 3-åring är ju inte så stabil. Men nu är det plusgrader och isen har börjat smälta, äntligen!! Då jag inte kunnat springa ute så har jag fått hitta lite andra sätt att träna på, har blivit en del träning på gymmet och sprungit på bandet sen har vi en motionscykel hemma så den har använts en del. Har också tränat lite styrka med mannen då han har diverse styrketräningsgrejer hemma. Tänkte variera löpningen med lite styrka för att stärka kroppen och undvika skador.

Ett nytt år närmar sig och nya mål ska sättas, jag brukar inte avge några nyårslöften men i år har jag ett och det är att öka träningsdosen till 4-5 dagar i veckan och att hålla mig till att äta hälsosamt, vill även gå ner cirka 6-7 kg i vikt. Som löpare gör några extra kg mycket när man springer så nu ska de bort för gått. Gick ner en hel del i höstas men fortfarande en hel del kvar innan jag är nöjd:-)

I dag har jag suttit och pluggat lite inför kommande tenta i juridik och informationssäkerhet. Skönt att läsa lite varje dag så man slipper sitta och råplugga varje dag. Annars njuter jag och barnen av vårat lov. Efter lovet väntar inskolning på nytt dagis för båda två. något som de längtar efter. Mamma tycker mest att det ska bli skönt att få gångavstånd till dagis. Hanna pratar redan om att hon ska cykla till dagis när våren kommer.

Nu ska jag ta mig ett glas vin och avnjuta en härlig kycklinggryta tillsammans med mannen, knottarna har slocknat båda två, för första gången på hela lovet så nu blir det vuxenmys.

Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar