tisdag 1 januari 2013

Nytt år och nya utmaningar

Ja, då har vi gått in i 2013, ett nytt år och nya utmaningar väntar både vad gäller träning och arbete:-) Ute har halkan äntligen försvunnit och man har kunnat börja springa ute igen:-) I går blev det en runda på 7 km, det kändes bra men det här året blir det mycket fokus på backträning för där har jag inte alls den kraften som jag vill ha. I dag sov hela familjen länge då vi inte kom i säng förrän vid 02:30, men vi hade en trevlig nyårsafton med god mat och dryck. Barnen va helt fascinerade av alla fyrverkerier som lös upp himlen. I eftermiddag så blev det en pass på motionscykeln sen lite sit-ups och plankan, herregud vad jobbig den är men dock effektiv.

I morgon är det dags för mannen att börja jobba igen efter den långa ledigheten, jag och barnen njuter av en veckas ledighet till. Men det ska faktiskt bli skönt att komma tillbaks till sina vanliga rutiner snart igen, för nu när barnen är lediga så har de vänt på dygnet totalt. Dock har de här veckorna varit välbehövliga efter en vinter med diverse sjukdomar. Nu hoppas vi på att vi får hålla oss friska.

Tänk, jag som alltid tyckt att de som skrivit om träning och hälsa varit jobbiga och trista och nu gör jag det själv,hihi. Men nu vet jag vad träning gör för kroppen. Vill man inte träna så ska man inte göra det men jag kommer att fortsätta träna så länge jag och min kropp mår bra av det. Man blir pigg och fylld av energi för vardagen när man motionerar, vilket behövs när man är småbarnsförälder.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar