måndag 28 januari 2013

Städning och funktionell träning

I dag har barnen varit lediga från dagis så vi har haft en myspysdag:-) Dock så finns det ju alltid att göra, har hunnit med att städa en våning i alla fall. Dock känns det som om man aldrig får ha rent och fräscht när man har småbarn.

När lunchen va intagen så va barnen jättetrötta, varit uppe sent i helgen så båda två vilade en stund. Skönt för en mamma att bara få en liten stund för sig själv. Då jag inte ha möjlighet att ge nug ut på en löprunda i dag så fick det blir träning till dvd, funktionell träning. Den här träningsfilmen är riktigt bra. Det blir cirka 45 minuters träning.  Jag hann både träna, duscha och ta mig en kopp kaffe innan barnen vaknade. Då hade jag laddat energidepåerna:-)

I eftermiddag fick barnen bestämma va vi skulle hitta på, jag va helt övertygad om att de ville gå ut och åka pulka men de ville baka muffins. Det blev hallonmuffins som de njöt av efteråt. Jag sjölv ska dock hålla mig i från godis och sötsaker nu. Dels för att jag vill gå ner i vikt och få en fastare kropp men ockdå för att magen blir helt kass av sött. I morgon blir det ett boxpass med syrran sen på onsdag får det bli ett löppass. Tar gärna emot tips på olika pass man kan köra på gymmet.

I kväll är det mannens tur att träna och jag ska nog bara ha rn lugn kväll med en bra film när barnen somnat.

Nyfiken, va ni andra för mål med er träning det här året?

Kramis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar